Cookie- og Privatlivspolitik2018-05-22T12:37:57+00:00

Privatlivspolitik

Når du viser interesse for en bolig hos FB Gruppen, søger vi for at imødekomme din interesse bedst muligt. Derfor anvender vi din forespørgsel i alle FB Gruppens hel- eller delejede datterselskaber og selskaber vi er associeret med. Denne privatlivspolitik gælder således for alle disse selskaber.

Aktuelt har FB Gruppen udviklet og udvikler boliger på Amager, på Frederiksberg, i København, i Hvidovre, i Køge, i Roskilde og i Valby.

Vi anvender de oplysninger, du giver os, alene for at opfylde dine boligønsker – og til relevant kommunikation i forbindelse hermed af saglig og faglig karakter. Denne kommunikation kan indeholde tilbud om relevante tilvalg eller alternative tilvalg.

I denne privatlivspolitik kan du læse mere om, hvordan FB Gruppen behandler dine personoplysninger:

Hvis du vil vide mere om, hvordan vi behandler dine personoplysninger, kan du læse mere under ”Brug af personoplysninger”.

Ejeroplysninger for dataansvarlig

FB Gruppen A/S
Grønttorvet 6, 1. sal
2500 Valby
Telefon: 33 86 20 20
Email: mail@fbgruppen.dk

1. Hjemmesidebesøg


Når du besøger vores hjemmeside, anvender vi cookies, som har til formål at sikre en bedre brugeroplevelse. Herunder kan du læse mere om cookies, og hvordan du blokerer eller sletter dem i din browser / dit styresystem.

1.1 Hvad er cookies?

En cookie er en lille tekstfil, der lagres på din computer el. tilsvarende og gør det muligt at huske, hvilke sider og funktioner, du besøger fra din browser. I dag anvendes cookies på stort set alle hjemmesider, og i nogle tilfælde er det nødvendigt med en cookie, hvis hjemmesiden skal virke efter hensigten.

Der er ingen personlige oplysninger gemt i vores cookies, og de kan ikke indeholde virus. Vores cookies har derfor ikke kendskab til dit navn, din adresse, brugeren af din computer osv.

1.2 Sådan sletter eller blokerer du for cookies

Du kan til enhver tid slette eller blokere cookies på din computer ved hjælp af indstillingerne i din browser. Hvordan dette gøres helt konkret afhænger af, hvilken browser du bruger.

Du bør dog være opmærksom på, at mange funktioner og services ikke fungerer optimalt, hvis du afviser cookies. Dette skyldes, at funktionerne forudsætter, at hjemmesiden kan huske dine valg.

I de nedenstående links finder du guides til, hvordan du sletter cookies – både enkeltvis og samlet – i de forskellige browsere.

  1. Internet Explorer
  2. Chrome
  3. Firefox 
  4. Safari
  5. Opera
  6. flash cookies (gælder for alle browsere)
  7. iPhone, iPad og andet fra Apple
  8. Telefoner med styresystemet Android
  9. Telefoner med Windows 7

1.3 Formålet med cookies på vores website

Vi anvender cookies på denne hjemmeside for at kunne udarbejde statistikker over trafik og brugeradfærd på siden. Ud fra disse statistikker kan vi sikre en bedre brugeroplevelse på hjemmesiden.

Ved hjælp af cookies får vi bl.a. indsigt i de mest besøgte sider, hvordan brugeren finder frem til hjemmesiden, hvor mange brugere der er på hjemmesiden, hvilken enhed der benyttes osv. Herudover kan vi bedre opdage ”døde” links, tilgængelighedsfejl og lignende uhensigtsmæssigheder.

Formålet med cookies på denne hjemmeside er:

  • Teknisk funktionalitet, så vi kan huske dine indstillinger.
  • Trafikmåling, så vi ved hvor mange, der besøger vores site.
  • Målretning af annoncering, så vi kan vise dig de annoncer, der er mest relevante for dig.

Sitet anvender cookies fra følgende tredjeparter, der har adgang til de pågældende cookies:

1.3.1 Google Analytics

Hjemmesiden benytter cookies fra Google Analytics til at måle trafikken på websitet.
Du kan fravælge cookies fra Google Analytics her: http://tools.google.com/dlpage/gaoptout

Læs mere om Google Analytics cookies hos Google:

Google Analytics & cookies

1.3.2 Google Tag Manager

Hjemmesiden bruger cookies fra Google Tag Manager til at indlejre koder på hjemmesiden.

1.3.3 Facebook Pixel

Hjemmesiden bruger cookies fra Facebook til trafikmåling og annoncering.

2. Nyhedsbreve

Vi anvender MailChimp til at sende nyhedsbreve ud. Vi har indgået databehandleraftale med MailChimp, der sikrer, at personlige oplysninger behandles jf. persondatalovens bestemmelser. Dine personlige oplysninger anvendes udelukkende til at udsende vores nyhedsbreve.

MailChimp opbevarer de oplysninger, du afgiver ved tilmelding. Når du tilmelder dig vores nyhedsbrev, skal du oplyse følgende oplysninger:

  • Fornavn
  • Efternavn
  • E-mailadresse
  • Interesse (ejerbolig, lejebolig eller andelsbolig)

Vi sender altid en bekræftelse på din tilmelding, som du skal godkende, inden vi kan sende dig nyhedsbreve. Alle personlige oplysninger behandles jf. persondatalovens bestemmelser og benyttes udelukkende til at udsende vores nyhedsbreve.

Ønsker du ikke længere at modtage vores nyhedsbrev, kan du altid opsige dit abonnement via linket i bunden af alle nyhedsbreve, som vi sender til dig.

3. Deling på de sociale medier


Hvis du vælger at dele indhold fra hjemmesiden på de sociale medier, bliver det ikke registreret af cookies. Vi kan derfor ikke få information om, hvad du deler, til hvem du deler, eller hvor du deler det.

Du skal derimod være opmærksom på, at der med stor sandsynlighed opsamles cookies på det sociale netværk, du benytter. Det er udbyderen af netværket, der er ansvarlig for at informere herom.

4. Kontakt via sociale medier


Når du kontakter os via sociale medier (Facebook, Instagram og LinkedIn), giver du samtidig samtykke til, at vi må kontakte dig ud fra de oplysninger, du har angivet.

Hvis du vil vide mere om, hvordan vi behandler dine personoplysninger, kan du læse mere under ”Brug af personoplysninger”.

5. Kontakt via mail


Når du kontakter os via mail, giver du samtidig samtykke til, at vi må kontakte dig ud fra de oplysninger, du har angivet. Vi sender aldrig nyhedsbreve til dig, uden du har givet tilladelse til det.

Hvis du vil vide mere om, hvordan vi behandler dine personoplysninger, kan du læse mere under ”Brug af personoplysninger”.

6. Købsaftale


Ved køb af bolig hos os, anvender vi dit navn, telefonnummer, e-mailadresse, personnummer og andre oplysninger, som er relevant for dit boligkøb – herunder tilvalg til din bolig.

Herudover kan vi anvende yderligere oplysninger, hvis du har givet os dem direkte – fx som led i forsikringsspørgsmål, forbedringsspørgsmål, præferencer og familiesituation. Vi har også mulighed for at indsamle oplysninger om dig fra offentlige registre – heriblandt din adresse, kopi af dit sygesikringsbevis, kopi af dit pas og eventuelle oplysninger registreret hos RKI. Disse oplysninger opbevares i op til 5 år.

Personoplysninger slettes eller anonymiseres, efterhånden som det formål, de blev indsamlet til, afsluttes, eller når vi ikke længere er forpligtet til at opbevare oplysningerne. Ved indgåelse af købsaftaler opbevarer vi dine oplysninger i op til 10 år efter aflevering. Vi opbevarer også dine oplysninger, så vi kan indkalde dig til ét- og fem-årsgennemgang af din bolig. Derudover anvender vi dine oplysninger til at sende dig information om din bolig, din ejerforening, om forhold på eller i tilknytning til byggepladsen samt lokalområdet.

Vi opbevarer dine oplysninger længere, hvis det er nødvendigt for at leve op til forpligtigelser overfor medkontrahenter, myndighedskrav, forsikringskrav eller alle andre tænkelige forhold, der kan anses for rimelige og relevante som forebyggelse mod, at der kan rejses potentielle krav mod vores selskab.

I nødvendigt omfang overdrager vi relevante oplysninger til ejendomsmægler, bestyrelsen for den andels-, ejer- og/eller grundejerforening du er pligtigt medlem af, til administrator for disse foreninger, det finansierende pengeinstitut og forsyningsselskaber. Modtageren af oplysninger er i hvert enkelt tilfælde ansvarlig for deres respektive anvendelse og opbevaring af oplysningerne.

Hvis du vil vide mere om, hvordan vi behandler dine personoplysninger, kan du læse mere under ”Brug af personoplysninger”.

7. Lejekontrakt

Når du lejer en bolig hos os, anvender vi dit navn, telefonnummer, e-mailadresse, personnummer og andre oplysninger, som har relevans for din bolig – herunder tilvalg til din bolig.

Herudover kan vi anvende yderligere oplysninger, hvis du har givet os dem direkte – fx som led i forsikringsspørgsmål, forbedringsspørgsmål, præferencer og familiesituation. Vi har også mulighed for at indsamle oplysninger om dig fra offentlige registre – heriblandt din adresse, kopi af dit sygesikringsbevis, kopi af dit pas og eventuelle oplysninger registreret hos RKI. Disse oplysninger opbevares i op til 5 år.

Personoplysninger slettes eller anonymiseres, efterhånden som det formål, de blev indsamlet til, afsluttes, eller når vi ikke længere er forpligtet til at opbevare oplysningerne. Ved lejekontrakter opbevares dine oplysninger indtil 24 måneder efter lejemålets ophør.

I nødvendigt omfang overdrager vi relevante oplysninger til ejendomsmægler, bestyrelsen for den andels-, ejer- og/eller grundejerforening du er pligtigt medlem af, til administrator for disse foreninger, det finansierende pengeinstitut og forsyningsselskaber. Modtageren af oplysninger er i hvert enkelt tilfælde ansvarlig for deres respektive anvendelse og opbevaring af oplysningerne.
Hvis du vil vide mere om, hvordan vi behandler dine personoplysninger, kan du læse mere under ”Brug af personoplysninger”.


8. Jobansøgninger

Når du søger job hos FB Gruppen, giver du samtykke til, at vi må behandle følgende oplysninger:

  • Navn
  • Adresse
  • Telefonnummer
  • E-mailadresse
  • CV + ansøgning
  • Referencer samt oplysninger fra evt. interviews og tests
  • Informationer om dig på sociale medier (LinkedIn, Instagram, Facebook, Twitter mv.)

Alle oplysninger bliver brugt til at kontakte dig og vurdere din ansøgning til den ansøgte stilling eller lignende stilling.

Ved ansættelse bliver oplysninger, som ikke er nødvendige for ansættelsesforholdet, slettet. Får du afslag på en stilling, gemmer vi de oplysninger, du har angivet, i seks måneder efter rekrutteringsperioden. Uopfordrede ansøgninger gemmes i to måneder efter modtagelse med mindre vi meddeler dig, at vi ønsker at opretholde oplysninger i en længere periode med henblik på fornyet kontakt.

Ønsker du, at vi sletter dine oplysninger, skal du kontakte os direkte. Vil du have oplyst, hvilke personoplysninger vi har, skal du ligeledes kontakte os.

Oplysninger deles internt i FB Gruppen ifm. rekruttering eller med eksterne konsulenter mv., der leverer ydelser til FB Gruppen.

9. Brug af personoplysninger

Personoplysninger afgives aldrig til tredjepart, med mindre du selv udtrykkeligt giver tilsagn hertil, og vi indsamler aldrig personoplysninger, uden at du selv har givet os disse oplysninger bl.a. ved tilmelding til nyhedsbrevet.

Personoplysninger bruges til at gennemføre det køb eller den service, som oplysningerne er indsamlet i forbindelse med. Oplysningerne bruges derudover til at få større kendskab til dig og øvrige brugere af websitet. Denne brug kan bl.a. omfatte undersøgelser og analyser, der er rettet mod en forbedring af vores produkter, tjenester og teknologier.

Data om brugerne af hjemmesiderne videregives/sælges ikke til tredjepart.

9.1 Kontakt vedr. personoplysninger


Persondataloven sikrer, at du har følgende rettigheder:

  • Retten til at få indsigt i, hvilke af dine personoplysninger, vi behandler.
  • Retten til at få rettet forkerte oplysninger
  • Retten til at slettet personoplysninger
  • Retten til at få at vide, når vi behandler dine personoplysninger
  • Retten til at gøre indsigelse ifm anvendelse af dine personoplysninger til direkte markedsføring
  • Retten til at gøre indsigelse mod automatiske individuelle afgørelser
  • Retten til at flytte dine personoplysninger

Hvis du ønsker adgang til de oplysninger, som er registreret om dig hos FB Gruppen A/S, skal du rette henvendelse på mail@fbgruppen.dk eller telefon 33 86 20 20. Er der registreret forkerte data, eller har du andre indsigelser, kan du rette henvendelse samme sted. Du har mulighed for at få indsigt i, hvilke informationer der er registreret om dig, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne i Persondataloven.

9.2 Beskyttelse af personoplysninger

Ifølge persondataloven skal dine personlige oplysninger opbevares sikkert og fortroligt. Vi gemmer dine personlige oplysninger på computere med begrænset adgang, som er placeret i kontrollerede faciliteter. Vores sikkerhedsforanstaltninger kontrolleres løbende for at afgøre, om vores brugeroplysninger håndteres forsvarligt og under stadig hensyntagen til dine rettigheder som bruger. Vi kan dog ikke garantere 100 procent sikkerhed ved dataoverførsler via internettet. Det betyder, at der kan være en risiko for, at andre uberettiget tiltvinger sig adgang til oplysninger, når data sendes og opbevares elektronisk. Du afgiver således dine personlige oplysninger på eget ansvar.

Personoplysninger slettes eller anonymiseres, efterhånden som det formål, de blev indsamlet til, afsluttes, eller når vi ikke længere er forpligtet til at opbevare oplysningerne. Nogle oplysninger opbevares i en længere periode – bl.a. opbevares legitimationsoplysninger i 5 år iht. hvidvaskningsloven.
Den hurtige udvikling af internettet betyder, at ændringer i vores behandling af personoplysninger kan blive nødvendige. Vi forbeholder os derfor ret til at opdatere og ændre nærværende retningslinjer for anvendelse af personoplysninger. Gør vi det, retter vi selvfølgeligt datoen for “sidst opdateret” nederst på siden. I tilfælde af væsentlige ændringer giver vi dig besked i form af en synlig meddelelse på vores hjemmesider.

I det omfang der anvendes personoplysninger om dig, har du ifølge persondataloven ret til at få oplyst, hvilke personoplysninger der kan henføres til dig. Såfremt det viser sig, at de oplysninger eller data, der anvendes om dig, er urigtige eller vildledende, har du ret til at kræve disse berigtiget, slettet eller blokeret. Du kan til enhver tid gøre indsigelse mod, at oplysninger om dig gøres til genstand for anvendelse. Du kan også til enhver tid tilbagekalde dit samtykke. Du har mulighed for at klage over anvendelsen af oplysninger og data vedrørende dig. Klage indgives til Datatilsynet, jf. persondatalovens § 58, stk. 1.

SIDST OPDATERET: 22/05 2018